Pages
-
-
"Ako si vidio jedan, vidio si ih sve"?: Mjuzikli Genea Kellyja
-
Lucija Bodić Mjuzikli su se, za razliku od, primjerice, drame, dugo tumačili samo kao zabava za široke
mase, a time i kao manje poželjna tema znanstvenih istraživanja. Čak i u razdoblju nakon 1970-ih kada raste znanstveni interes za film i filmsku glazbu, istraživanja mjuzikla ostaju rascjepkana na pojedinačne elemente čime rezultat ispada nepotpun, pa čak i netočan. Uz to se mjuzikli često osuđuju kao šablonizirani zbog čega nastaje netočna floskula kako je dovoljno vidjeti jedan...
-
-
"Beta pung sasando untuk dunia"
-
Julija Novosel Sasando biola is a diatonic tube zither made of bamboo with an external resonator, haik, with the number of strings ranging from 24 to 48. Nowadays widely recognized as a symbol of the Nusa Tenggara Timur province in Indonesia, sasando belongs to the traditions of the island of Rote, and Kupang in West Timor. This research stems from my experience of playing in Nusa Tuak, a band of combo musicians and sasando players who regularly performed in Yogyakarta and across Java, and the experience I...
-
-
"Boris Godunov" M. P. Musorgskog i "Knez Igor" A. P. Borodina
-
Bruno Prister Članovi "Moćne petorice" smatrali su se nasljednicima Mihajla Glinke, koji ih je oduševljavao svojom svjesnom primjenom ruskih muzičkih elemenata. No usprkos njegovu stremljenju prema ruskom narodnom izrazu, Glinka se u svom opernom stvaranju još oslanja a talijansku opernu tradiciju 18. i ranijeg 19. stoljeća, što se jasno razabire iz njegovih djela do "Ivana Susanjina".
-
-
"Crkvena lira" d. Fortunata Pintarića
-
Josip Škvorc Prvi dio rada se osvrće na život Fortunata Pintarića (u novicijatu, student u Zagrebu, svećenik, profesor, ličnost), a drugi dio rada nudi pregled njegovih kompozicija (crkvene popijevke, mise, figuralne crkvene popijevke, skladbe za orgulje, Uputa za pjevanje za srednje škole, svjetovne popijevke, instrumentalne skladbe), te konačno analizu "Crkvene lire".
-
-
"Inkarnacija", Koncert za trubu, trombon i simfonijski orkestar
-
Dora Remenar Autorica je odlučila da reinkarnacija bude tema za pisanje njezine kompozicije, te uzela „krug života“ kao predložak za formiranje stavaka, i to od samog nastanka duše u univerzumu, preko njenog manifestiranja na Zemlji u obliku ljudskog života, fizičkog umiranja i povratka duše u astralni svijet do ponovnog reinkarniranja u novom zemaljskom životu. Odabrala je koncert za trubu i trombon budući da ova dva instrumenta igraju značajnu ulogu u kreaciji dojma života i smrti duše,...
-
-
"Novi val" u jugoslavenskom rocku: analiza jednog specifičnog fenomena
-
Alenka Bobinsky Rock glazba je specifičan glazbeni žanr koji se u okvirima svjetske povijesti glazbe pojavio pedesetih godina 20. stoljeća, a u našoj sredini nešto kasnije. Tijekom svog relativno kratkog postojanja, rock je stekao velik broj poklonika, ispočetka uglavnom među mladima, a s vremenom među sve širim krugovima slušateljstva. Originalno nastao u SAD-u spajanjem triju međusobno različitih glazbenih tradicija (pop-glazbe, country and westerna i rhythm and bluesa), rock je tijekom svog...
-
-
"Orgelbuchlein" J. S. Bacha
-
Gorana Vidnjević Rad donosi formalnu analizu koralnih predigri BWV 599-644, a zatim slijedi semantička analiza odabranih ulomaka Bachove zbirke, što znači da autorica analizira djelo kroz "naočale" teorije o afektima, alegorije brojeva i kabalistike alfabeta.
-
-
"Porgy i Bess" - analiza i primjena Gershwinove opere u nastavi glazbe
-
Ines Miletić Porgy i Bess, dramatična folk opera u tri čina skladatelja Georga Gershwina njegovo je najduže i najambicioznije djelo. Opera, čija je premijera bila u Alvin Theatreu, New York 10. listopada 1935. godine danas se smatra prvom američkom operom. Sadrži brojne poznate glazbene brojeve kao što su arije Summertime i I Got Plenty O' Nuttin'. U ovom diplomskom radu prikazan je skladateljev život i stvaralaštvo, razvoj opere u Sjedinjenim Američkim Državama te opera Porgy i Bess. Opera je...
-
-
"Ratni rekvijem" Benjamina Brittena
-
Sanja Žnidar Brittenov muzički izraz u "Rekvijemu" odlikuje se raznovrsnošću primjene i ostvarivanja specifičnih tekovina svog vremena, kao i onih prošlih perioda. Već pri prvom uvidu u partituru uočava se bogatstvo ritmičkog pokreta, česte promjene tempa, osebujna mobilnost ljestvične osnove te primjena disonantnih struktura. U instrumentalnom i vokalnim interpolacijama osobito su karakteristični dinamički prijelazi, kao i agogičke promjene. Uzimajući sve to u obzir, postepenom analizom...
Pages