Naslov | Hrvatski glazbeni zavod u prijelomnoj 1860. godini. Spisi Ravnateljstva: Transliteracija, prijevod, komentari iinterpretacija |
Autor | Sara Ries |
Voditelj/Mentor | Vjera Katalinić (mentor)
|
Sažetak rada | Glazbeni život sredine može se proučavati kao pojava u određenom vremenskom razdoblju: u slučaju ovog istraživačkog rada djelovanje Hrvatskog glazbenog zavoda početkom kraja Habsburške neoapsolutističke vladavine u Hrvatskoj. Temelji istraživanja bili su Spisi Ravnateljstva iz 1860. godine, koji se čuvaju u Zbirci arhivske građe Hrvatskog glazbenog zavoda u Zagrebu. Budući da su svi spisi pisani rukopisnom goticom, koja se u današnje vrijeme uvjetno može smatrati izumrlim pismom, dosad niti jedan od tim pismom pisanih dokumenata nije transliteriran u latinično pismo i preveden. Preduvjet za analizu bila je transliteracija i prijepisi svih dokumenata te prijevod onih pisanih njemačkim jezikom. Obrađeni podaci poslužili su kao temelj za interpretaciju uvjetovanosti glazbenog života i djelovanja tadašnjeg Glazbenog zavoda (a i Zagreba) političkom situacijom te financijskoorganizacijskih problema s kojima se uprava Društva u navedenoj godini morala suočiti. |
Ključne riječi | Hrvatski glazbeni zavod rukopisna gotica Spisi Ravnateljstva |
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanj | Sveučilište u Zagrebu Muzička akademija |
Mjesto | Zagreb |
Država obrane | Hrvatska |
Znanstveno područje, polje, grana | UMJETNIČKO PODRUČJE Glazbena umjetnost
|
Vrsta studija | sveučilišni |
Stupanj | integrirani preddiplomski i diplomski |
Naziv studijskog programa | Muzikologija; smjerovi: Muzikologija, Etnomuzikologija |
Smjer | Muzikologija |
Akademski / stručni naziv | magistar/magistra muzike |
Kratica akademskog / stručnog naziva | mag.musicol. |
Vrsta rada | diplomski rad |
Jezik | hrvatski |
Datum obrane | 2015-07-06 |
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski) | The musical life of a certain society can be identified as a series of phenomena in a particular timeframe: in this case study, that of the Croatian Music Institute (Hrvatski glazbeni zavod, or, Musikverein in German) at the decline of Habsburg neo-absolutist reign in Croatia. The fundaments of this research were the documents written by the Board of Directors of the Croatian Music Institute, currently stored in the Archives of that institution. Owing to the fact that the notes were written in Gothic script, today widely considered out of use, no documents were translated nor transliterated into the Latin script. Therefore, the forethought of this research was based on the complete transliteration of all the documents and the translation of those written in German. The accumulated data served as a cornerstone of interpretation of the conditions in Croatian Music Institute's then-present musical life and functioning, its financial troubles that had to be dealt with accordingly to the overall political situation in 1860s Zagreb. |
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski) | Croatian Music Institute gothic script director's scripts |
Vrsta resursa | tekst |
Prava pristupa | Rad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove |
Uvjeti korištenja rada |  |
URN:NBN | https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:116:149881 |
Pohranio | Sunčica Lukas |