Abstract | U ovom ću se radu baviti procesom nastajanja jednog mjuzikla. Kroz cjeline ću obraditi njegov povijesni razvoj, koji ga je definirao do današnjeg dana, te njegovu pedagogiju; proces stvaranja i pogled na mjuzikl sa strane izvođača i autora. U prvom dijelu opisujem povijesni razvoj mjuzikla s naglaskom na utjecaj europskih glazbeno-scenskih vrsta i događaja na kolijevku mjuzikla, Ameriku. Također, napravit ću i osvrt na događaje vezane uz mjuzikl i kabaret u Hrvatskoj. U drugom ću dijelu opisati od čega se sve sastoji mjuzikl, kao i tehnologije koje se, unutar njega, koriste za postizanje scenskih efekata. Tu će biti govora o vrstama mjuzikala, scenskom pokretu i plesu, scenografiji i rekvizitima. Također, pozabavit ću se kostimima, kazališnom šminkom; scenskim efektima, kao na primjer, rasvjetom, dimom, projekcijama i zvukom. Treći dio obrađuje pedagogiju mjuzikla. Obzirom da se mjuzikl za izvođače sastoji od tri glavne grane umjetnosti: pjevanje, gluma i ples; pozabavit ću se pedagogijom svake grane posebno. O glumi u mjuziklu informacije sam saznala iz službene literature. O pjevanju sam ponešto naučila iz vlastitog iskustva te iskustva raznih Broadwayskih stručnjaka. Vezano uz ples, kontaktirala sam plesnu pedagoginju i koreografkinju Andreu Solomun, s kojom sam napravila intervju. Također, napravila sam intervju s glumcem i redateljem Robertom Boškovićem, kako bi i glumačku pedagogiju zaokružili iskustvom iz prve ruke. U završnom dijelu, sve do sada obrađeno, konkretizirat ću prolaskom kroz postavljanje mjuzikla Život za život. Proći ću kroz postupak postavljanja mjuzikla iz perspektive autorskig tima, kao i izvođača. Sve ću nadopuniti svojim osobnim iskustvom opisujući događaje na i oko pozornice tijekom postavljanja mjuzikla, ali i tijekom samih izvedbi. |