Abstract | Interdisciplinarno područje studija metal glazbe,1 konstatira u uvodu članka objavljenog u prvom broju znanstvenog časopisa Metal Music Studies Brian Hickam, područje je žive interakcije globalno umrežene zajednice znanstvenika i stručnjaka, čiju je bogatu produkciju sve brojnijih monografija, članaka, diplomskih radova, disertacija i dokumentarnih filmova danas gotovo nemoguće pratiti (usp. Hickam 2015:5-6). Od samih početaka metala kao žanra krajem sedamdesetih i početkom osamdesetih godina dvadesetog stoljeća, reference na pojedine glazbenike i bendove ključne za formiranje tog žanra pojavljuju se u znanstvenim radovima posvećenima popularnoj glazbi.2 No, prvi opsežniji radovi posvećeni upravo metal glazbi i kulturi, koji se danas smatraju ključnim poglavljima literature o metalu, pojavljuju se tek početkom devedesetih godina. Među njima se ističu sociološke studije Teenage Wasteland: Suburbia's Dead End Kids Donne Gaines (1991) i Heavy Metal: A Cultural Sociology Deene Weinstein (1991) te studija Running with the Devil: Power, Gender and Madness muzikologa Roberta Walsera (1993). Uz ove studije u najvažnije se monografije posvećene metal glazbi ubrajaju i studije Heavy Metal: The Music and Its Culture Deene Weinstein (2000) i Extreme Metal: Music and Culture On the Edge sociologa Keitha Kahn-Harrisa (2007). Premda su sve ključne monografije proizašle iz istraživanja sociologa i muzikologa, u svom radu posvećenom "genealogiji" studija metal glazbe Andy Brown upozorava kako većina radova o metal glazbi nastalih između 1978. i 2010. godine ipak dolazi iz područja psihologije, a najčešće su korišteni pojmovi u tim člancima: adolescenti, samoubojstvo, nasilje, agresija, destrukcija, seks, satanizam, zlouporaba droga (usp. Brown 2011:218-220).3 Upravo u procijepu između negativnog predznaka metala u radovima psihologa i pozitivnog predznaka u radovima muzikologa i sociologa Brown prepoznaje jedan od ključnih konflikata inherentnih studijima metal glazbe. Prve sociološke studije nastojale su, stoga, opsežnim istraživanjem cjeline metal (sub)kulture – glazbe i stihova, glazbenika i fanova, stila odijevanja i svjetonazora – afirmirati drugačiji pogled na ovaj žanr, demistificirati ga i ponuditi drukčije razumijevanje glazbe i njoj pripadajuće kulture (usp. Hickam 2015:9). |